Tallinna Ülikooli avatud ülikooli missiooniks on kujundada ülikoolis elukestva õppe keskkond, kujuneda lisaväärtust loovaks arengupartneriks luues õppimisvõimalused arengule orienteeritud inimestele, organisatsioonidele ja regioonidele.
Avatud ülikooli tegevus hõlmab:
täienduskoolitusi, suveülikooli ja avalike loenguid;
akadeemilist enesetäiendamist avatud tasemeõppes;
eelõpet ülikooli astuda soovijatele ja võimekatele õpilastele;
konverentsi korralduse ja ruumirendi teenust.
Tugineme oma tegevuses järgmistele põhimõtetele:
Professionaalsus – kõrge sisulise ja korraldusliku kvaliteediga arendusteenus.
Paindlikkus – vastavus õppija, partneri ja ühiskonna vajadustele ning võimalustele.
Innovatiivsus – uudsus ja lisaväärtus arendusteenuste sisus ning metoodikates.
Süsteemsus – terviklik lähenemine partneri arenguvajaduse määratlemist arendusteenuse planeerimise, läbiviimise ja hindamiseni.
Oleme valmis viima läbi:
arendustegevusi (sh täienduskoolitused, individuaalne õpe, lühiloengud, pikemad arenguprogrammid, seminarid jm) olemasolevate õppekavade alusel;
spetsiifilisest arendusvajadusest tulenevaid sisekoolitusi ja arenguprogramme, mis toetavad konkreetse asutuse eesmärkide täitmist.
Teadmiste ja oskuste kinnistamiseks integreerime koolitustega teisi arendusmetoodikaid, nagu konsultatsioon, supervisioon, mentorlusprojektid (video- ja meediamentorlus) ja koolituse eesmärgiga seonduvad loovad aktiivtegevused (rekreatiivsed üritused, motivatsiooniprogrammid jm), mis sisaldavad teemakohaseid ülesandepüstitusi ja meetodeid.
Koolituste ja teiste arendusmetoodikate abil tõhustame sisekommunikatsiooni ja koostööd, et suurendada õpitu mõju ja viia arendusettepanekud ning probleemid juhtkonna või töötajateni;
Avaldub õppijate potentsiaal, suureneb meeskonnatunne, tõuseb motivatsioon, selginevad arengut pärssivad tegurid ja uued arenguperspektiivid.
TLÜ avatud ülikooli koolituskeskuse koolitustel on kombineeritud oma ala tippspetsialistide akadeemiline tarkus ning praktiline kogemus.
Pakume avalikke ja tellimuskoolitusi järgmistes koolitusvaldkondades:
-Juhtimine
-Kommunikatsioon
-Kultuur
-Personaliarendus
-Töö- ja ametioskused
-Õigus
Sotsiaalne mõjustamine, manipuleerimisega toimetulek, enesekehtestamine
Koolituse eesmärk on õppida toime tulema manipulatiivse käitumisega ning praktiseerida selliseid suhtlusmudeleid, mis võimaldaksid läbirääkijal seista enda vajaduse eest, kahjustamata teise poole huve.
- Sissejuhatus teemasse. Osalejate ootuste ning vajaduste kaardistamine
- Teoreetiline taust: rollivalik Berne´i mudel põhjal, suhtlus jõupositsioonilt, nõrgalt positsioonilt ning võrdselt positsioonilt
- Konflikti põhjused ja võimalused
- Enesekehtestamine.
- Erinevate sihtrühmade ning läb...
Loe edasi...
Avalik esinemine, kõne ja hääle treening
Koolituse eesmärk on anda ülevaade avaliku esinemise põhitõdedest ja treenida koolitusel osalejaid edastama oma sõnumit selgelt ja mõjusalt. Kõne ja hääle treeningu eesmärk on õpetada tunnetama häält kui instrumenti - anda ülevaade kõneaparaadi töö iseärasustest, korrigeerida kõnehingamist, osundada võimalikele kõnehälvetele.
Koolituse sisu
- Selge ja mõjusa sõnumi koostamine.
- Kuidas oma sõnumi mõjujõudu suurendada.
- Milline on sõnumi esitaja usaldusväärne kuvand
- Kontakt auditoor...
Loe edasi...
Avaliku esinemise individuaalne konsultatsioon
Koolituse eesmärk on anda ülevaade avaliku esinemise põhitõdedest ja treenida koolitusel osalejat edastama oma sõnumit erinevatele inimrühmadele selgelt ja mõjusalt.
Koolitusel läbija:
Tunneb avaliku esinemise põhitõdesid
- Oskab toime tulla esinemispingega
- Oskab oma sõnumit edastada erinevatele sihtrühmadele selgelt ja mõjusalt
Loe edasi...
Meediaga suhtlemise ABC
Koolituse eesmärk on anda selgem ülevaade, mis on uudisväärtus, mis alusel valib ajakirjandus sündmusi uudisteks ning anda praktilisi juhtnööre, kuidas serveerida oma informatsiooni pressile nii, et see ületaks uudiskünnise. Meediatreeningu eesmärk on jagada praktilisi näpunäiteid, kuidas kaamera ja mikrofoni ees vastata ajakirjanike küsimustele.
Koolituse sisu
Koolitusel antakse ülevaade, mis on ajakirjanduse jaoks uudisväärtus, missuguste kriteeriumide alusel valib press materjali, mille...
Loe edasi...
Suhtlemine meediaga: intervjuu televisioonis ja raadios
Koolituse eesmärk on anda ülevaade meediasuhtluse peamistest põhimõtetest ja tüüpilistest vigadest. Kuidas suhelda meediaga ja pälvida konstruktiivset tähelepanu. Intervjuu kui rollimäng. Ajas piiratud intervjuu. Ajas piiramata intervjuu. Hirmud meediasuhtluses. Uudisajakirjanduse suundumused. Mõttekontuurid. Oma sõnumi edastamine. Mitteverbaalsed faktorid. Eesti avalikkuse eripärad. Ajakirjanduse kolm mõõdet. Info roll kriisiolukordades. Praktilised soovitused intervjuuks. Praktiline intervjuu....
Loe edasi...
Efektiivse suhtlemise treening
Koolituse eesmärk on muuta suhtlemisoskust efektiivsemaks, kasutades teadlikult pausi, kuulamist ning küsimuste esitamist, hoides usalduslikku parnerlussuhet, vältides
samal ajal jõupositsioonilt ning nõrgalt positsioonilt sõnumite esitamist.
Koolituse sisu
Efektiivset suhtlust pidurdavad erinevad suhtlustakistused, kus üks osapool nt tunneb, et peab kaitsma end võimupositsioonilt esitatud sõnumite vastu. Samuti ei ole suhtlus efektiivne, kui üks osapool esineb nõrgalt positsioonilt ning...
Loe edasi...
Kirjalik kommunikatsioon: ladus eneseväljendus ja korrektne eesti keel
Koolituse eesmärk on värskendada juba olemasolevaid õigekirja-alaseid teadmisi, õpetada valima lühemaid, selgemaid ja kantseliidivabu sõnastusmalle, juhtida tähelepanu sagedasematele praeguse aja keeleprobleemidele ja lihvida kirjalikku eneseväljendusoskust.
Koolituse sisu
Sissejuhatavalt eesti keele üldistest probleemidest. Uuemad reeglimuudatused. Eesti keele õigekirja probleemkohti I: kas kirjutada suure või väikese algustähega, kuidas kirjutada põhi- ja järgarve ning lühendeid. Eesti k...
Loe edasi...
Veebitekstid: loomine, keelekasutus, stiil ja sagedasemad vead
Koolituse eesmärk on omandada oskused hea eesmärgipärase veebiteksti loomiseks, õpetada vältima teksti ülesehituse, lausestuse, stiili ja õigekirjaga seotud probleeme.
- Veebitekstidest üldiselt: pikkus, ülesehitus, sagedasemad vajakajäämised
- Veebtekstide keelest: lause pikkus, sagedasemad lausestusprobleemid
- Sõnakasutus ja stiil: sõnakasutusvead, kange ja kantseliitliku sõnastuse vältimise võimalused
- Veebitekstides esinevad sagedasemad õigekirjaprobleemid: numbrite ja lühendite kirj...
Loe edasi...
Müügikirja ülesehitus ja keeleprobleemid
Koolituse eesmärk on õppida tundma ja rakendama keeleliselt korrektse, liigse sõnavahuta ning loogilise ülesehitusega müügikirja koostamise võtteid.
Koolituse sisu
- tähelepanu haaramine ehk esimesed viis sekundit
- info hulk meilikirjas
- müügikirja ülesehitus
- ootused meilikirja vormistusele, keeleline viisakus
- müügikirjade sagedasemad keeleprobleemid: numbrite kirjutamine, komavead, sõnakasutusvead, liigselt kantseliitlik väljendusviis ja sõnavaht
Koolituse läbinud õppija:
-...
Loe edasi...
Artiklikirjutamise ABC
Koolituse eesmärk on tutvustada artikli ülesehitust ja kompositsiooni, arendada artikli kirjtamise praktilist oskust.
Koolituse sisu
- Suhtlemine avalikkusega: miks ja kuidas?
- Kirjalike kodutööde analüüs.
- Fookus: põhiteema määratlemine.
- Argumentatsioon.
- Artikli kompositsioon. Artikli alustamine ja lõpetamine. Pealkiri.
- Arvamusartikli kirjutamine grupitööna etteantud teksti alusel.
- Tööde analüüs.
- Soovitused edaspidiseks. Kokkuvõte koolitusest.
Koolituse läbinu...
Loe edasi...
Konfliktide juhtimine rasketes suhtlemisolukordades
Koolituse eesmärk on:
- arendada suhtlemisoskusi
- saada psühholoogilist ettevalmistust suhtlemiseks erinevates rasketes töösituatsioonides
- konfliktide lahendamise tehnikaid, sh kuulamist
- lahenduse otsimist varases staadiumis
- enesekehtestamisoskust
- enese taastamise ja pingete maandamise oskust peale konflikti.
Koolituse lõpetaja
- teab konfliktide lahendamise tehnikaid
- on arendanud oma suhtlemis- ja enesekehtrestamisoskust
- oskab pingeid maandada ja ennast peale konflikt...
Loe edasi...
Kuidas pidada edukaid läbirääkimisi
Koolituse sisu
- Sissejuhatus teemasse.
- Teoreetiline taust: rollivalik Berne´i mudel põhjal, suhtlus jõupositsioonilt, nõrgalt positsioonilt ning võrdselt positsioonilt.
- Manipuleerimine ning sellega toimetulek. Suhetele vs tulemustele orienteeritud läbirääkimisstrateegia Thomas-Kilmanni mudeli põhjal.
- Oskus valida selline suhtlusstrateegia, mis võimaldaks säilitada suhteid ning hoida ka eesmärki.
- Erinevate sihtrühmade ning läbirääkimisteemade kaardistamine.
- Rollimängud: ko...
Loe edasi...
Kommunikatsioon meeskonnas: meeskonnasuhete arendamine
Koolitus aitab sügavamalt mõista meeskonnatöö erinevaid aspekte ja meeskonna arengufaase. Meeskonna liikmed teadvustavad oma isikliku rolliprofiili ja saavad teada teiste meeskonnaliikmete profiilid. Koolitusel analüüsitakse meeskondlikku rolliprofiili, selle tugevusi ja nõrkusi. Meeskonnaliikmed õpivad erinevatest aspektidest tundma oma meeskonnaliikmeid ja saavad uudse koostöökogemuse. Koolitus aitab kaasa usalduse ja mõistmise õhkkonna tekkimisele meeskonnas.
Käsitletavad teemad:
- Meesk...
Loe edasi...
Poliitiline kommunikatsioon: milline sõnumitooja võtab võimu?
Koolituse eesmärk on arendada osalejate teadmisi, kuidas siduda oma sõnum inimeste väärtushinnangutega ning millise kuvandiga seda esitada nii, et kõneleja usaldusväärsus oleks kõrge.
Koolituse sisu
Koolitusel otsitakse vastust küsimustele:
- kuidas poliitilise sõnumiga luua tugev ning inimesi inspireeriv retooriline visioon, mille ümber luua retooriline kogukond,
- kuidas luua retoorilisele visioonile sobiv ning jõuline inspireeriv metafoor,
- millise kuvandiga saab oma retoorilist vi...
Loe edasi...
Turunduskommunikatsioon. Reklaam ja imagoloogia
Koolituse eesmärk on anda osalejatele süsteemne ülevaade integreeritud turunduskommunikatsiooni olemusest, komponentidest ja nende omavahelistest seostest ning tutvustada reklaamiteooria ja -psühholoogia aluseid, reklaamipõhise kommunikatsiooni ning imidžikujunduse olemust ja protsessi.
Turunduskommunikatsiooni mõiste. Müügi edendamine. Avalike suhete korraldamine. Isiklik müük. Otseturundus. Sponsorlus. Osalemine messidel ja näitustel. Sündmusturundus. Multimeedia kommunikatsioon. Toote aset...
Loe edasi...
Supervisiooon efektiivse kommunikatsiooni teenistuses
Mis on supervisioon? Mille poolest erineb supervisioon koolitusest?
Kui koolituste puhul on eesmärgid alati selgelt määratletud, siis supervisioonis toimub töö vastavalt sellele, millega juhid ja töötajad hetkel silmitsi seisavad. Iga inimene ning organisatsioon peab leidma endas ressursid, kuidas edukalt tegutseda.
Supervisiooni meetodiks on reflektsioon ehk tagasipeegeldus selle kohta, mis toimub, mis on oluline ning kuidas see kellelegi paistab. Supervisioon on interaktiivne protsess,...
Loe edasi...
Mänguline kommunikatsioonitreening
Koolituse eesmärk on tõsta organisatsiooni/ meeskonna koostöövõimekust tunnetatud ühiste eesmärkide ning parema üksteise mõistmise läbi.
Koolituse sisu on võimalik kohandada. Lõplik koolitusprogramm valmib koostöös tellijaga.
Koolituse lähtekoht (aktuaalsus/probleem):
Tegutsemine igapäevases töökeskkonnas ei võimalda meeskondadel sageli õppida uudsetest kogemustest, sest tööalased protsessid ja käitumismustrid on juba väljakujunenud. Mänguline sisekommunikatsioonikoolitus võimaldab meeskon...
Loe edasi...