Intelligentne müük. Kuidas olla veenev ilma võltsnaeratuse ja imalate naljadeta?
Lisainfo
Lähtume oma töös pideva ja igapäevase enesearengu filosoofiast: ükskõik kui tugev sa ka ei oleks, alati on olemas
järgmine tasand!
Peab tõdema, et müügis eraldavad edukat keskpärasest sageli ainult vaevu märgatavad detailid.
Oleme pühendanud palju aega sellele, et kaardistada ja praktikas läbi proovida uue põlvkonna parimate müügiinimeste
efektiivseimad taktikad. Need on kõige tänapäevasemad ja tulusamad põhimõtted, mille abil inimesi mõjustada. Seejuures on meil ka terve nimekiri taktikatest, mida tuleks vältida, kuid mida kahjuks paljud koolitajad Eestis endiselt propageerivad.
Koolitus on jaotatud seitsmeks mooduliks, mis lahkavad kogu müügitsükli kergesti hoomatavateks osadeks.
I moodul. Tähtis pole see, mida sa ütled, vaid see, kuidas sa ütled
Võltsnaeratuse ja imalate naljade aeg müügis on läbi. Tänapäeval iseloomustab head müüki asjaolu, et see ei kõla
ega näe välja nagu müük. Väga heade tulemuste saavutamiseks ei piisa ainult ilusatest sõnadest.
Esimeses moodulis õpib koolituses osaleja kasutama mõjusalt oma kehakeelt ja hääletooni.
II moodul. Enne toote müüki tuleb müüa iseennast
Müügis ei oma tähtsust niivõrd see, mida müügiinimene räägib või näitab. Oluline on hoopis see, et tema jut mõjuks kliendile usutavalt.
Seetõttu peab müügiinimene tegema alati kaks müüki. Esmalt peab ta müüma ennast ja alles siis saab ta asuda
oma toote või teenuse müümise juurde.
Teises moodulis õpibki müügiinimene eelkõige seda, kuidas ennast kliendile müüa, pannes rõhku usutavusele,
usaldusele ja meeldivusele.
III moodul. Müük pole rääkimine, vaid suures osas küsimine ja kuulamine
Küsimuste esitamine võimaldab meil ühest küljest mõista paremini kliendi vajadusi ja eelistusi, kuid tihti aitab see
ka kliendil enda soove analüüsida ja välja mõelda, mida ta tahab või vajab. Sageli klient esialgu ei tea, mida ta
tahab, sest tal puudub ülevaade võimalustest.
Meie hinnangul on küsimustepõhine müük kõrgeima taseme veenmistaktika, mis aitab müüa oluliselt väiksema vaevaga silmanähtavalt rohkem.
IV moodul. Inimesele meeldib osta, aga talle ei meeldi, kui müüakse
Neljandas moodulis keskendume sellele, kuidas tekitada hea ostuõhkkonda ning esitleda oma toodet või teenust
meeldejäävalt ja veenvalt.
Hea ostuõhkkond on tänapäevase müügi üks alustala: see tähendab, et ilma survestamata suudetakse säilitada
kliendis entusiasm toote suhtes. Kui toode ei tekita vaimustust ja konsultant annab liiga lihtsalt järele, siis see ei
ole hea ostuõhkkonna loomine, vaid tõenäoliselt kehv müük. Seepärast õpib koolituses osaleja IV moodulis,
kuidas olla aktiivselt veenev, kuid mitte agressiivne.
V moodul. Paljud inimesed peavad ütlema paar korda ei, enne kui nad suudavad
öelda jah
Müügi- ja veenmisprotsessi üks lahutamatu osa on vastuväidete ning küsimustega tegelemine. Vastuväiteks nimetatakse
kõiki kõhklusi ja kahtlusi, mis seisavad kliendi ning konsultandi soovitud tulemuse vahel. Nende ilmnemine
on täiesti normaalne ja isegi teatud mõttes tervitatav. Kui inimene väljendab oma kõhklusi, siis saame nendega
tegeleda või aega raiskamata järgmise kliendi juurde liikuda.
VI moodul. Kinnine suu kõhtu ei täida
Müügis ei tasu karta sõna „ei”, vaid lauset „Pean veel mõtlema”. Kui üritame inimeselt ostuotsust kätte saada ja ta
ütleb ei, siis vähemalt saame suure tõenäosusega teada, milles ta kahtleb. Sealt on juba võimalik edasi minna.
Nõrk tehingu vormistamise strateegia on keerutada ümber palava pudru, teadmata kliendi seisukohti ja arvamust. Keskpärane müügiinimene kasutab sageli valesti ajastatud rabedaid tehnikaid ja mõjub seetõttu mõelda paar sammu ette ja tegutsevad agressiivse müügimehena.
Asjatundlik müügiinimene toetub eelkõige õigele ajastusele ja meeldivale enesekindlusele. Tänu sellele on tema
taktikad efektiivsemad ja jätkusuutlikumad.
VII moodul. Esimene müük on alati kõige raskem
Müük ei lõppe kliendilt raha kättesaamisega. Seepärast käsitleme viimases moodulis järel- ning lisamüüki, mille eesmärk on suurendada kliendi korduvostude ja soovituste arvu. Kõige edukamad ettevõtted on need, kes suudavadteadlikult selle nimel, et luua oma klientidega pikemaajalisi suhteid.
Koolituse tulemused:
Vahe müügi toimumise ja ärajäämise vahel on õhkõrn. Sageli kipuvad kaalukausiks olema väikesed detailid ning
seetõttu võib üksainus teisiti sõnastatud või ajastatud lause tuua kaasa kümnekordse vahe tulemustes.
Julgeme koolitust soovitada nii algajale kui ka edasijõudnule. Kui müügiinimene saab koolituselt kasvõi ühe uue
idee, siis on investeering juba ennast ära tasunud: väikesed muutused võimetes viivad suurte muutusteni
tulemustes!
Klassikalised müügiinimesed ja teised, kes igapäevaselt veenmisoskuseid rakendavad.
koolitused@sellit.ee / www.sellit.ee / www.facebook.comsellithq