Praktiline ettevõtte juhtimine
Lisainfo
Praktiline ettevõtte juhtimine
Tänane edukas juht peab üheaegselt haldama ja leidma tasakaalu väga mitmete erinevate valdkondade vahel – ettevõtte tuumkompetentsid, tooted-teenused, kliendid, konkurendid, personal, väliskeskkonna mõjud jne. Jääb väheseks, kui edukalt toimib ainult mõni valdkondadest – sageli piisab ühest nõrgast lülist ehk piisava tähelepanuta jäänud harust, mille tagajärjeks on ettevõtte kesine edu või hoopis luhtumine.
Kui keskmises või suuremas firmas on võimalik palgata erinevaid valdkondi juhtima oma eriala spetsialistid, siis väikeettevõtja peab enamusti kas üksi või väikese meeskonnaga toime tulema. Seega vajab ta väga mitmekülgseid teadmisi – ei saa edukalt juhtida seda, mida ei tunta.
Käesoleva kursuse eesmärgiks on pakkuda väikeettevõtete juhtidele võimalust viia end süsteemselt kurssi ettevõtte erinevate valdkondade toimimisega ning nendevaheliste seoste juhtimisega.
Kursus koosneb kuuest erinevast moodulist. Igal kuul toimub kaks õppepäeva, mille vahele jääb iseseisev töö (soovituslikult oma ettevõtte näitel), mille eesmärgiks on aidata kursusel omandatud teadmisi kinnistada ning neid paralleelselt ellu rakendada, saades samas koheselt ka tagasidet ning konsultatsiooni rakendamisel ilmnenud probleemidele.
Mida juhtimiskursus ettevõtjale annab?
Teadmised oma ettevõtte ärimudeli toimimise kohta, kaardistatud tugevused ja nõrkused ning abinõud efektiivsuse tõstmiseks
Konkreetse turundusplaani valitud toote või teenuse turundamiseks
Teadmised efektiivsemalt toimiva kodulehe ja/või sotsiaalmeedia kohta
Teadmised efektiivseks meeskonnatööks
Oskuse aru saada oma ettevõtte finantseisust ning seda planeerida
Korrigeeritud ettevõttes kasutatavad lepingublanketid
Sihtrühm: vähemalt 2-aastase ettevõtluskogemusega ettevõtjad
I MOODUL – Väikeettevõtte juhtimine
Koolitajad: Anu Reiljan, Mait Ruut
Kursuse esimeses moodulis käsitletakse ettevõtet kui erinevate funktsionaalsete valdkondade ning tootmistegurite kogumit, tuuakse välja peamised majanduslikud seosed ettevõttes, õpitakse tundma struktuuri ja protsesside organiseerimise erinevaid võimalusi ning seoseid strateegiaga, juhitakse tähelepanu väikeettevõtte juhtimise peamistele probleemidele ja eripärale keskmiste ning suurte ettevõtetetega võrreldes.
Sissejuhatus koolituse korraldajalt. Õppekava ja eesmärkide tutvustamine. Osalejate küsimustele vastamine.
MAK esindaja ülevaade maakonna senistest majandusarengutest ja tulevikuvisioonidest
Tänapäeva ettevõte kui erinevate funktsionaalsete valdkondade ning tootmistegurite kogum
Väikeettevõtete juhtimise peamised probleemid ja eripärad võrrelduna suurettevõtetega
Esimesel päeval alustatud teemakäsitluse jätk ja kodutöö selgitamine
Esimese mooduli läbimise järgselt peaks ettevõtjal olema selge ülevaade oma ettevõtte igapäevatöö erinevatest protsessidest ja nendevahelistest seostest. Nägemus ressursside (aeg, kapital, jne) jaotusest, mis tagab ettevõtte efektiivse toimimise. Ettevõtjal peaks olema kujunenud spetsialistide ja kaaskuulajate toel kindel nägemus oma ettevõtte tugevamatest ja nõrgimatest „lülidest“.
II MOODUL – Turundus
Koolitaja: Kadi Elmeste
Koolituse eesmärk on tõsta ettevõtjate teadlikkust konkreetsele sihtgrupile suunatud turundusest ja õppida teenima suuremat kasumit kasutades internetiturunduse võimalusi. Koolitusel kasutatakse praktilisi näiteid ja antakse kasulikke tööriistu, mille abil turunduses konkurentsieelist saavutada. Keskendutakse konkurentide analüüsile ja ettevõtte positsioneerimisele.
Esimese mooduli seminar ja tagasiside
Sihtturgude valimine ja riskide hajutamine
Sobivate kommunikatsioonikanalite valik
Internetiturunduse kanalid ja -ülesanded
Kodulehe loomise põhimõtted ja kasutajasõbralikkus
Külastaja juhtimine ja tegevuste jälgimine kodulehel
Orgaanilised otsingud vs makstud „otsingud”
Kodulehe leitavus otsimootorites
Turundamine sotsiaalmeedias
E-maili turunduse võimalused
Teise mooduli läbimisel peaks ettevõtjal olema selge ülevaade oma ettevõtte turundusvaldkonnas tehtud ja tegemata tegevustest. Ideaalis võiks olla koostatud turundusplaan konkreetse toote/teenuse turule toomiseks või määratletud ajaperioodiks.
III MOODUL – Meeskonnatöö ettevõttes
Koolitaja: Ülle Mugu
Meeskonna juhtimine ei ole ainult manipuleerimine juriidika ja reeglitega, vaid loov ja paindlik protsess, kus esikohal koostöö, grupisünergia ja motivatsioonitehnikad. Kuidas saavutada see optimaalne tasakaal, kus alluvad ei tunneks end liigselt raamistatuna või hoopis kõrvalejäetuna, tänu mille väheneb initsiatiiv ja tööhuvi? Kuidas panna meeskond tööle ettevõtte eesmärkide saavutamiseks? Millised on delegeerimise ja vastutuse jagamise põhitõed? Kuidas seista vastu „sotsiaalsele looderdamisele“?
Koolituse teevad väärtuslikuks grupiarutelud, kus lisaks lektori kogemustele kuuldakse ka teiste meeskonnajuhtide tööpraktikatest.
Teise mooduli seminar ja tagasiside
Osalejate kodulehtede audit ja näpunäited edaspidiseks.
Meeskonnatöö loeng, seminar ja kodutöö selgitamine
Meeskonnatöö mooduli läbinud ettevõtja on viinud läbi oma olemasoleva meeskonna efektiivsuse auditi ja teab, kuidas oma meeskond efektiivselt tööle rakendada.
IV MOODUL – Finantsplaneerimine
Koolitaja: Piia Asper ja Aevar Valdas
Neljanda mooduli raames õpetatakse ettevõtja lugema valdkonna ettevõtete majandusaastaaruande dokumente, tundma olulisemaid finantsnäitajaid oma valdkonnas ja oskama nende põhjal võtta vastu olulisi juhtimisotsuseid. Mooduli läbimisel saab ettevõtja selge ülevaate oma ettevõtte finantsseisust ja kapitali kaasamise võimalustest ning vajadustest.
Kolmanda mooduli seminar ja tagasiside
Finantsplaneerimine
Finantsaruannete koostamine ja muutuste hindamine koos praktiliste ülesannetega (bilanss, kasumiaruanne ja rahavoogude aruanne).
Toote/teenuse omahinna tähtsus ning selle kujunemise ja analüüsi põhialused.
Ettevõtte kuluarvestuse süsteemi loomine erinevate koostisosade kaudu.
Osakuluarvestuse põhimõtted: arvutus ja praktikas kasutamine.
Täiskuluarvestuse meetodid, põhimõtted ja tegevused, mis on vajalikud kulude juhtimiseks ja arvestuseks, üldkulu leidmine ja jaotamine.
Kulu-maht-kasum analüüs ja tasakaalupunkti arvutamine.
Majandusaasta aruannete alusel hinnangu andmine ettevõtte möödunud, käesoleva ja tulevikus oodatava finantsolukord.
Vertikaalanalüüsi olemus ja mõiste finantsaruannete andmete omavaheliste seoste leidmisel.
Horisontaalanalüüsi olemus ja meetodi kasutamine muutuste leidmisel.
Likviidsussuhtarvude kasutamine ettevõtte rentaabluse hindamisel.
Osavõtja teab ja oskab arvutada ja analüüsida oma ettevõtte kulude kujunemist ning kasutada omahinna ja müügihinna kujundamise protseduure, reegleid ja selle täiustamise võimalusi ning majanduslikku tasuvust. Lisaks suudab ta finantsanalüüsi abil leida ja hinnata investeeritud kapitali tulukust – kas ettevõte on finantsiliselt stabiilne ja kas ettevõtet juhitakse efektiivselt.
V MOODUL – Juriidilised probleemid
Koolitaja: Siim Kuusik
Ettevõtja peab olema teadlik, millal ja mille eest ta vastutab, millised on lihtsad juriidilised tõed asjatute vaidluste vältimiseks ja äririskide maandamiseks, et juhtida ettevõtet kasumlikult ja säästa õigusabikuludelt. Sageli tõusetuvad küsimused alles peale esimeste tõsiste probleemide esilekerkimist või halvimal juhul siis, kui äriühingu olukord on juba pöördumatult halvaks muutunud.
Neljanda mooduli seminar ja tagasiside
Juriidilised probleemid
Esimesel päeval alustatud teemakäsitluse jätk ja kodutöö selgitamine
Viiendas moodulis antakse osalejale ülevaade ettevõtluses enimkasutatavatest lepingutest ja nende sõlmimisega kaasnevast vastutusest. Ettevõtja koostab ülevaate oma ettevõtte olemasolevatest lepingutest ja nende täitmisega seonduvatest probleemidest. Lektori abil leitakse lahendusi probleemidele olemasolevate lepingute täitmisel ja valdkondades, mida ettevõtja peaks lepingutega lahendama.
VI MOODUL – Ettevõtte konkurentsieelise loomine
Koolitajad: Anu Reiljan ja Mait Ruut
Kursuse kuuendas moodulis on keskpunktis ettevõtte konkurentsieelise loomise ja säilitamise, selle analüüsimise ja mõõtmise teema. Aidatakse osalejatel aru saada, milles seisneb nende ettevõtte peamine konkurentsieelis ja mida tähendavad tegevusharu kriitilised edutegurid ning antakse nõu, kuidas kõike seda paremini ettevõtte heaks tööle panna.
Viienda mooduli seminar ja tagasiside
Ettevõtte konkurentsieelise tähtsus ja analüüs
Esimesel päeval alustatud teemakäsitluse jätk ja kodutöö selgitamine
Koolitusel osalenu oskab analüüsida ettevõtluskeskkonda, milles tegutsetakse. Lisaks saab ta teadmised sellest, mida kujutab endast konkurentsieelis, kuidas seda mõõta ja teadmise, kuidas oma konkurentsieelist paremini ära kasutada.
Koolituse hind sisaldab materjale, kohvipause ja tunnistust.
Võimalik osaleda ka üksikutel teemamoodulitel (hind 99 + km)
Anu Reiljan, Mait Ruut, Kadi Elmeste, Ülle Mugu, Siim Kuusik, Piia Asper, Aevar Valdas
9.30 - 16.00
Vähemalt 2-aastase ettevõtluskogemusega ettevõtjad
